Pečte zdravě

Kdo by si rád nezamlsal. Chuť na sladké přepadne jednou za čas každého z nás. Jestli, ale patříte mezi stálé konzumenty sladkých koláčů, buchet a moučníků, pak popřemýšlejte, zda byste neměli zvolit zdravější variantu. Stálý přísun rafinovaného cukru a bílé mouky nejsou zrovna zdravé ingredience.

energetické koule

Nahraďte tyto dvě suroviny něčím zdravějším. Místo cukru můžete použít mnoho jiných a zdravějších alternativ. Javorový sirup je stejně sladký jako cukr, ale o poznání zdravější. Můžete s ním připravovat všechny druhy sladkého pečiva nebo ho použít jako polevu na puding, či osladit müsli. Při koupi sirupu, ale vybírejte kvalitní zboží. Některé sirupy jsou totiž pouze s příchutí javoru.

Stejně dobře jako javorový sirup vám poslouží sirup z agáve. Cukr vám zcela nahradí. Mějte na paměti, že má vysoký obsah fruktózy.

Med, nenahraditelná složka potravy. Vhodný je nejen do sladkého pečiva, ale zříkat se ho nemusíte ani při přípravě slaných jídel. O jeho pozitivním přínosu pro zdraví není třeba polemizovat.

Sladké pečivo můžete vylepšit sušeným ovocem. Brusinky a rozinky jsou výrazně sladké. Můžete je i rozmixovat. I zralý banán poslouží jako sladidlo.
tác koláčků

Nahradit můžete i mléko. Možná netolerujete laktózu nebo chcete zkusit něco nového. Jako náhražku můžete použít kokosové nebo sójové mléko, které můžete dokonce koupit v několika příchutích, stejně jako mléko mandlové. Kokosové mléko je ze všech nejtučnější, můžete ho použít místo smetany. Jestli nechcete, nemůžete nebo nemáte rádi tvaroh, zkuste tofu. Rozmačkejte ho, přislaďte nebo použijte k dochucení skořici či vanilku. Ani trochou rumové tresti nebo rumu nic nezkazíte.

O něco těžší to bude s náhradou mouky. Přeci jen moučníky z klasické bílé mouky chutnají nejlépe. Vyzkoušet můžete, ale mouku kokosovou, cizrnovou, sójovou nebo mandlovou. Pokud si zvolíte tyto mouky, počítejte s tím, že se vám moučník poněkud prodraží.

 

Pečte zdravě
5 (100%)1