Doplňky stravy – které nám prospívají?

Vitamin C– Vitamin C plní v těle množství funkcí. Největší roli hraje při hojení a fyzické zátěži (doplňování kyslíku ve svalech). Spotřeba této látky v těle se pohybuje mezi 60-100 miligramy za den. Většina doplňků s vitaminem C obsahuje 500 miligramů. Předávkování ale nehrozí, vitamin se snadno vyloučí.
U zdravých lidí ve středním věku úplně stačí běžná strava a „céčka“ mají dost. Doplňování je nejprospěšnější u vytížených sportovců, těhulek, kojících žen a straších lidí. Také ho můžete dávat dětem.
 květináč s bylinkou
Hořčík – Hořčík přispívá ke správné funkci nervů, uvolňování energie a činnost oběhového systému.  Mírní podrážděnost, pomáhá při premenstruálním syndromu. Pro sportovce, diabetiky a lidi požívající větší množství alkoholu je více hořčíku nezbytností. Jeho méně známým účinkem je, že pomáhá při křečích a jako prevence deprese.
Plné hořčíku jsou banány, mandle, obilí, celozrnné pečivo, ale i čokoláda. Doporučená dávka je 300 miligramů denně, ale nemusíte si kupovat hned tabletky, stačí vyvážit stravu a přidat třeba minerální vodu s obsahem hořčíku.
 
Omega 3 mastné kyseliny – Prevence depresí, infarktu a dalších problémů, to jsou omega 3 mastné kyseliny. Přirozeně se vyskytují v rybách, ale dají se pořídit i na internetu nebo ve větších lékárnách.
 
Vápník – Vápník je v těle nezastupitelný Až 99 % se soustřeďuje v kostech a zubech, zbytek je rozpuštěný v krvi. Potřebujeme ho  mnoho, 800 – 1000 miligramů denně. Důležitý pro ukládání vápníku je i hořčík, nesmí proto chybět ani jeden z těchto prvků.
U starších či méně se pohybujících lidí dochází k úbytku vápníku v kostech (osteoporóze).
Kdo si chce zvýšit příjem vápníku, je chytré koupit si některou z minerálních vod, rozšířený mýtus, že mléko prospívá kostem, není založený na pravdě.
Vápník obsažený v mléce se totiž špatně vylučuje, mnohem lepší je dát si listovou zeleninu nebo semínka. Pokud si nejste jistí, můžete si vápník koupit v lékárně. Příjemný je třeba doplňek vápník, hořčík, zinek.
 rozkrájená limetka
Selen, zinek– Tato kombinace je výborná na vlasy a nehty. Posiluje jejich stavbu a snižuje lámavost. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že selen, zinek funguje skvěle.
 
Meduňka– Meduňka uklidňuje, to se dočteme v každém herbáři. Její vliv na mozek je skutečně až zázračný. Dobré je pít meduňku před spaním, hlava se zklidní a my budeme spát tvrdě a budou se nám zdát ty nejkrásnější sny. Meduňkový čaj se dá koupit v lékárně nebo si ji můžete rovnou pěstovat, v paneláku klidně za oknem nebo na balkóně.

Doplňky stravy – které nám prospívají?
5 (100%)1