Jak jsou na tom Češi s nákupy „v akci“

Nejen Češi nakupují různými způsoby. Někteří nedají na nákupy, které jsou „v akci“ dopustit a sledují všechny možné letáky hypermarketů, kde pak přijdou v době, kdy je vše „v akci“ a kolikrát pro ně není žádnou překážkou objet všechny možné hypermarkety na jednou . V jednom totiž mohou mít „v akci“ tohle a v jiném zase tohle. U rodin s dětmi je například ale takový způsob nakupování pochopitelný a logický.
lidé v nákupním centru.jpg
Tito lidé si ani neuvědomují, že velké řetězce jdou na zboží „v akci“ velmi chytrým způsobem, protože než se k tomuto zboží dostanete, musíte projít kolem zboží, které je záměrně vystavováno a u kterého se zastavíte a zjistíte, že jej vlastně také „potřebujete“. U takového zboží „v akci“ kolikrát nakoupíte i takové zboží, které zrovna vůbec nepotřebujete, ale je „v akci“.
Je ale pravda, že z ekonomického hlediska se týdenní či čtrnáctidenní velký nákup velmi vyplatí oproti tomu, kdybyste chodili nakupovat každičký den. Je ale dobré si před nákupem, i když je zrovna „v akci“ sepsat to, co skutečně potřebujete koupit. Je dobré si také dávat u akčního zboží pozor na datum spotřeby, protože se může stát, že se prodejce potřebuje zbavit zboží, které je skoro prošlé.
tři ženy po nákupech.jpg
V porovnání se státy, jako je například Slovensko nebo Chorvatsko, jsou Češi přeborníci v těchto nákupech. Někteří lidé je dokonce přímo vyhledávají a věřte, že se to netýká pouze seniorů nebo rodin, které mají nízké příjmy.
Velmi podobný nákupům „v akci“ je Black Friday. Když totiž přijde, na lidi přichází šílenství.
zásuvka pokladny.jpg
Pokud jste o Černém pátku nikdy neslyšeli, pak vám o něm něco málo povíme. Tento svátek pochází z USA a jedná se vždy o pátek po Dni díkuvzdání. V tento den nejenže obchody otevírají velmi brzy, ale také svým zákazníkům nabízí neskutečné množství slev. Nejvíce se to týká hlavně obchodů s oblečením a elektronikou.
U nás v České republice tento den není jednou ročně. Obchody tzv. Černé pátky pořádají častěji. Je ale důležité dávat si pozor v obchodech s elektronikou nebo s módou, protože prodejci se snaží v ten den prodat co nejvíce zastaralých modelů nebo oblečení, které už dávno nejsou v módě.